MÖTESPLATS SYDGRÖNT / MÄSTER GRÖN
Ett arrangemang med ett upplägg som är riktat direkt till våra kunder. Onsdag till torsdag i vecka 35 presenterar SydGrönts odlare sina aktuella produkter till Mötesplats SydGrönt / Mäster Grön.
Under två dagar lägger vi fokus på ett kundmöte med produkter, din säljare och våra trädgårdsmästare. Vi speglar hela det aktuella utbudet hos SydGrönts medlemmar. Prydnadsväxter som säljs under Mäster Gröns paraply och det unikt stora utbudet frukt, bär och grönsaker från SydGrönts producenter..
Du ges möjlighet att klämma och känna på våra medlemmars produkter och jämföra storlek, kvalitet och utveckling.
Vi träffas hos ett av våra medlemsföretag, Tågerups Trädgård i Löddeköpinge. Här i deras entréhall och växthus skapas möten med prydnadsväxter, odlare, säljare och inköpare. Vi utbyter erfarenheter och kunskap vi erhållit under året. Samtidigt kikar vi på aktuella produkter för leverans under hösten och diskuterar växter inför kommande vår- och sommarsäsong.
Inbjudna kunder hälsas välkomna onsdagen 28-29 augusti 8.00-16.00.
Notera vi tänker på integriteten och har öppet endast för förbokade besök, via kontakt med din säljare eller Patrik Vilsmyr.
TRÄDGÅRDSMÄSTAREN OCH PRODUKTERNA I FOKUS
När du träffar en trädgårdsmästare i sin egen miljö, med sina egna alster i handen, då öppnas samtalen upp och de berättar med stor glädje och entusiasm om sina produkter. Titta in på Mötesplats SydGrönt/Mäster Grön, här finner du varuprov på vårt sortiment, både växter för omgående leverans och tips på nya eller utvecklade produkter - det vi benämner innovation. Vi tar gärna tillfället i akt och diskuterar leveranser, produkter och produktutveckling tillsammans med dig!
RÄTT TID ATT PRESENTERA HÖST- OCH VÅRPRODUKTER
Tidpunkten är utvald för dig. De flesta har återvänt från semestern, landat i vardagen och planerar nu framåt. I slutet av augusti, då är det frodigt grönt och intensivt blommande i trädgårdsmästerierna. Bladväxterna är färdiga för leverans inför kampanjer i september. Blommande utplanteringsväxter såsom Bollkryss är i högform och Cyklamen är i begynnande blom. Utplanteringssäsongens bladväxter står redo att lyfta fram allt det blommande. Du får också se paletten med de blommande Krukväxterna vars färgskalor är som bredast om hösten vilket förenklar för dig för att skapa ett varierat årsupplägg.
NYHETER OCH UTVECKLADE KONCEPT
Flera ledande förädlingsföretag med plattform i Sverige och andra med bas i Europa jobbar aktivt tillsammans med våra odlare. Våra odlare är nyfikna av sin natur och testar lite olika nyheter, utvecklade koncept och helhetslösningar, som både inspirerar dig, skapar intresse för kategorin och driver försäljning i butik.
Mäster Gröns odlare presenterar nyheter och utvecklade produkter. Vissa av dessa är för omgående produktion, andra som inspiration för att hitta nya modeller och ibland utforma kundunika lösningar.
PRODUKTIONSKATALOGEN SPEGLAR VÅRA MEDLEMMARS PRODUKTION
Vi presenterar upplägg och innehåll i Produktionskatalogen. Här samlar vi vårt basutbud från våra medlemmars odlingar och publicerar den digitalt, via vår Webbplats.
Där har du alltid tillgång till våra odlingsförslag och kan diskutera bokningar med din säljare och våra odlare. Samtidigt förenklar vi för dig att presentera produkterna för er ledningsgrupp, eller för fler i er organisation som beslutar om sortiment och produkter. För er som jobbar som Blomstergrossist underlättar vår katalog för att presentera och erbjuda produkterna till era kunder.
Tips - tag med din läsplatta - där kan du följa med - enkelt och överskådligt!
MARKNADSAVDELNINGEN PRESENTERAR
WebShopen, som speglar utbud och förenklar din vardag med enklare orderläggning dygnet runt..
Hemsidan som innehåller värdefulla sidor skapade för dig, att stödja din försäljning. Förutom Produktionskatalogen finner du kampanjsidor som kan nyttjas i er marknadsföring och försäljning. Där finns sidor som samlar våra skyltbilder vilka vi utvecklar för att stödja din mekaniska försäljning i butik.
Värdefullt Blomsterlexikon, riktat till konsumenterna med produktinformation och trädgårdsmästarens goda råd för att underlätta användarna att lyckas.
Kampanjen Årets Pelargon och Årets Sommarblomma har etablerat sin plats på marknaden och via deras egna plattformar finns material att dela och sprida.
Från Sverige driver två butikskampanjer per år. Planera din aktivitet för Blomveckorna som avslutar vårsäsongen och Från Sverigeveckorna i september.