INTRESSANTA NYHETER OCH KAMPANJER BLANDAS MED LÄRANDE AKTIVITETER I BRANSCHEN
Under denna vinjett kan du uppdatera dig kring nyheter, säsongspremiärer, utvecklade koncept som är aktuellt för perioden. Likväl presenterar vi olika aktiviteter inom vår bransch, där våra produkter lyfts fram eller på mötesplatser där vi utvecklar våra affärer och underhåller värdefulla relationer.
VAD ÄR EN NYHET?
Nya arter tillkommer inte så ofta. Däremot, nya namnsorter, nya färger, nya växtsätt, nya användningsområden och koncept som gör det enklare för konsumenterna att förstå fördelar och hur du kan få fram det bästa värdet på växterna. Följ med i nyhetsflödet här eller på Instagram.
AKTIVITETSDAGAR OCH KAMPANJVECKOR
Det är en självklarhet att vi uppmärksammar Kanelbullens Dag som blir ett samtal på jobbet över en kopp kaffe eller en fika med dina vänner i vardagen. Lika viktigt bör det vara att skänka hjärtevännen en Julstjärna på Julstjärnans Dag som en bukett Tulpaner på Tulpanens Dag. Stora Planteringsveckan, Amaryllisens Dag och Pollineringsveckan är folkbildande och viktiga för att föra tradition och kunskap vidare i generationer.
MÄSSOR OCH MÖTESPLATSER
Mässor och utställningar blir den optimala träffpunkten där vi kommer samman, delar erfarenheter, skapar relationer som över tid utvecklar våra verksamheter. Vi arrangerar själva, den för branschen så uppskattade Höstmässan, varje år onsdagen i vecka 33.
BRANSCHUNIKA SAMARBETEN
Tillsammans med andra producenter, producentorganisationer och handeln drivs flera olika kampanjer. Kampanjer som syftar till att lyfta yrkesskickligheten, produkten eller hela kategorier i konsumenthandeln. Dessa aktiviteter är då också värdeskapande och utbildande för konsumenterna.